• Tralle@feddit.dkOP
    link
    fedilink
    dansk
    arrow-up
    4
    arrow-down
    1
    ·
    edit-2
    25 days ago

    Vi andre må vel også godt sove på din sofa når du nu ikke er hjemme? Hvad betyder det for dig? Du er der jo ikke alligevel. Det er lidt sat på spidsen men følelsen er den samme.

    Vi går og laver en masse tiltag for vildt/padder/fugle og herlighed for os, passer og plejer, det kan der være ret så meget arbejde i.

    Det skal jeg lige pludselig til at dele med alle andre fordi flertallet mener at nu er det også deres? Hvad har de ydet for det?

    Jeg skal da være den første til at indrømme at en stor del af grunden til at vi købte vores hus med skov rundt om, var at have et sted man kunne være fri for andre mennesker.

    Jorden er jo købt med de rettigheder, fjerner du dem mister det jo værdi for ejeren.

    Så kan vi altid diskutere om det idealistisk set er korrekt at noget kan eje jord osv. Men nu er det sådan det er indrettet i dag.

    Nu var det nu nok en konge eller noget der, efter at have slået andre oven i hovedet, bestemte at det var hans i sin tid. Så det er nok egentlig solgt/foræret fra få til flere og flere. Nu går det så lidt den anden vej igen.

    • twig@feddit.dk
      link
      fedilink
      arrow-up
      3
      ·
      25 days ago

      Jeg skal da være den første til at indrømme at en stor del af grunden til at vi købte vores hus med skov rundt om, var at have et sted man kunne være fri for andre mennesker.

      Samme her! Bestemt ikke den eneste grund, men for pokker hvor er jeg glad for ikke at have naboer over det hele! Samtidig er naboerne herude måske nok længere væk, men naboskabet føles tættere.